Cykelfest o annat kul :-)

I helgen var det dax för årets stora händelse
på Juvelen
Cykelfesten :-). Tyvärr ville inte maken delta i festligheterna
så jag parade ihop mig med Pernilla, nytillskottet i personalen, istället.

Planeringen kom igång i början av förra veckan, vi var tilldelade
EFTERRÄTTEN :o

Valet stod mellan vid chokladmosse eller choklad och nötmarängpaj med färska bär,
Det blev det senare.
Jag fick receptet av min gamla kollega Kerstin för många år sedan men kunde omöjligen
hitta det ...
Kerstin svarade inte i telefon och till slut ringde jag Irene som jag oxå jobbade ihop med
Och ja, där fanns den gamla receptpärmen från Alex tiden och
där fanns RECEPTET:-)

Lördagen gick åt till att fixa o dona hemma, samt inhandla ingredienser
blommor och annat smått o gott.
Jag planterade äntligen växter i krukorna jag köpte i Ullared
i mars...


Tänk att det kan ta så lång tid bara att skaffa ett par växter o lite lekakulor
...

JAg bakade nötmarängen och fixade chokladkrämen.
Gick strålande, inge missöden alls
faktiskt :-)

Pernilla dök upp vid halv2 tiden, då skulle vi göra sista touchen
vid pyntning och dukning
Fina fina cerica gerbera hade hon med sig, helt otroligt vackra var de
och blev till fin bukett och
ett par trevliga arrangemang på bordet




Sen begav vi oss till FESTEN!
Förrätten serverades hos Macke o Martina i Granhult,
dit fick vi skjuts.
Jättegod plockmat med ostfondu! O inte att förglömma
det GODA fördrinken gjord på
Bacardi Apple :-)

Efter skjuts tillbax till Lenhovda bar det av till
Thomas o Victoria på andra sidan
31an
Så här trevligt hade vi när vi smaskade på
fläskfilegryta med pressad potatiis


Efterrätten serverades alltså hos mig
Och jag tror de flesta var nöjda
och glada :-)
Kaffe med god bailys eller Wiskey gjorde inte saken sämre...


Efteråt var det EFTERFEST på Tinget

Supertrevlig fest med otroligt bra
Trubadurer :-)

Min mage protesterade dock vid 11tiden så jag fick
bege mig hemmåt :-(

Tur var väl det för Söndag morgon gav jag mig iväg till Åseda för
Lucas Simskolestart :-)

Ja, så här trevliga helger kan jag lätt ha fler av!
Och kanske kanske blir det cykelfest nästa år igen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0