Tjejresa till Bergkvara o lite annat :-)

2a helgen i September bar det av till bergkvara. Jag Kickan och Malin skulle spendera lördag/söndag i Kickans mammas stuga :) bara vi utan män och barn, härligt

Lördag morgon bar det av. Vi handlade lite nödvändigheter (läs tacoingredienser) i Torsås som vi dumpade i stugan, sedan åkte till till Kristianopel på utflykt.
Oj vilket mysigt ställe, värsta idyllen ala Astrid Lindgren. Nere i hamnen fanns ett mysigt fik där vi åt lite lunch/fika och sedan tog vi en promenad i det underbara vädret


Den här var Malins mat, som ju ser jättegod ut. Jag var spekulant på den smaskiga Latten, men magen ville inte... så blev ingen för mig :-(




PÅ kvällen lagade vi 3rätters middag

Förrätt, kantarellkanapéer, och fetapostpajer


Huvudrätt, japp, rätt gissat TACOS


O efterrätten, Ananaspaj, men den fick jag inte med på bild :-)

Sedan kollade vi Youngblood och Dirty Dancing hela kvällen som avslutades med Sällskapsspel :-)

Stugan var lite kall frammåt kvällen, Malin virade in sig i sin sovsäck


och jag hade mina älsklingsmocasiner


Underbar helg, TACK Kickan o Malin


Helgen efter Bergkvara bjöd på en utflykt till Ullared. Tänk att det kan vara så sjukt kul att göra av med pengar...
Men kul var det o en del klipp gjorde jag allt. Bland annat har jag inhandlat billig och bra solkräm till resan i november, samt alla presenter till Lucas och hans kussars födelsedagar :-)

Denna helg spenderas på Brukshundklubben...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0