Har gudarna emot mig idag...

Min lediga dag började med att min väckarklocka, som jag aldrig använder, började ringa kl 06.00... Men visst jag kunde somna om :-).
kl 06.45 ringde min jobbtelefon... VAD I H-ETE tänkte jag medan jag i 3 minuter letade efter telefonen i klädhögen bredvid sängen. Det var Göran som ringde från sitt jobb...
DU RINGER PÅ MIN JOBBMOIL svarade jag SKITtjurigt... Nej då svarade han ytterst förvånad, jag ringer på hemtelefonen för att väcka Rasmus. NEHE sa jag och slängde på telefonen...
En minut senare ringer det igen... Göran igen. DU RINGER PÅ MIN TELEFON IGEN svara jag... Nej, nu ringde jag verkligen på hemtelefonen säger han. Hmprf svarar jag, jag väcker Rasmus, ringer sen...

Rasmus har redan vaknat och kommer med telefonerna i handen ner för trappan, nej det har inte ringt säger han. När jag kollar är hemtelefonen överkopplad på min mobil, men ingen här hemma har kopplat över den, det ringde fram till 10 igårkväll så då var den inte överkopplad.

Vid kl 9 ringer telefonen från frisören, jag hade klipptid idag men min frissa är sjuk...

Vågar jag ge mig ut utanför huset eller vänder min tur??? förhoppningsvis det sista för jag har just pratat med mamma i telefon och hon har gett mig sin klipptid hos en av de andra frisörerna idag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0