Att ha valp

Tänk hur annorlunda det blev denna gång att ha en liten hundvalp. Förra gången hade jag en liten 1åring som sprang runt och behövde min uppmärksamhet dessutom var det smällkall vinter med MASSA snö och ytterkläder som skulle på varje gång det skulle kissas, denna gång är det bara slänga på sig morgonrock och tofflor och springa ut i ur och skur.

Lillan är i mångt och mycket en liten ängel, hon är självklart en liten bus som vill bita i typ nästan ALLT men vi försöker locka med leksaker... Hon kissar ute om vi bara tar ut henne i tid och jag tror det ska gå ganska bra att få henne rumsren faktiskt.
Hon har en sådan där bra Av och Påknapp trotts sina bara 9 veckor och jag hoppas det kommer att hålla i sig. Hon älskar att träffa nya människor, hundar som skäller när de ser henne gillar hon dock inte.... (konstigt va, när en stor schäfer skäller på en liten vovvsebäbis) men lite lugnare hundar hälsar hon MYCKET gärna på :-)

JA, vi är jättenöjda med vår lilla valp och jag är övertygad om att detta kommer att gå riktigt bra.
Hon har fått en del social träning, vi tar med henne dit vi åker, och hon har till och med övernattat i husvagn en natt, campinglivet tyckte hon verkligen om, bara synd det inte var mer än en natt ju...

Har inte laddat ur kort ur kameran, så fler foton kommer senare :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0