Dagis :-)

Ja, idag var det då dax för terminens första föräldraplikt. Det ska verkligen bli jättekul :-) :-) :-)

På min sons dagis som är ett föräldrakooperativ jobbar vi föräldrar tillsammans med personal och barn ett antal dagar varje termin. Det är en otrolig fördel och ett privilegie att få dela barnens vardag även på förskolan.
En del tycker nog att det är lite jobbigt att behöva ta ledigt från jobbet, eller att behöva stå och *slava* i köket med disk och bak. Men jag tycker att det är riktigt trevligt faktiskt. Förmiddagarna är man med barnen och eftermiddagarna är man mer i köket, men där rör sig både barn och personal så man är sällan ensam, och finns en liten stund över så är det bara att gå ut och leka med de små härliga krabaterna som ju är våra barn.

Jag är helnöjd med vårt dagis och kommer aldrig ångra att vi valde ett föräldrakooperativ!!!

Idag har jag halvdag, så efter lunch kastar jag mig i bilen och åker till jobbet för *traditionellt* arbete hela eftermiddagen

Have a great day and take care out there :-)

Kommentarer
Postat av: Helén Deco & Bruno

Hej Nu har jag hittat dig igen efter datakrachen. Vill bara tala om att det inte går att öppna Ninjas blogg :(

2009-08-19 @ 11:06:37
URL: http://decosmatte.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0