måste måste och så måste man lite till

Bara tänk så mycket man MÅSTE i livet.
Man måste sova... (är ju förvisso inte ett jättejobbigt Måste...)
Vakna (jobbigare)
Väcka barn (ännu jobbigare)
Göra i ordning barnen ( värre och värre blir det)
Jobba (ibland ännu värre, men ärligt talat, oftast rätt trevligt och skönt ombyte)
Handla mat (när jag inte blir bortskämd av att maken fixar)
LAGA MAT (som sagt om inte maken fixat)
plocka undan efter maten
promenera hund
göra i ordning barn för säng (så börjar det jobbiga igen)
lägga barnen (jobbigare)
osv osv

och så fortsätter det... Vår vardag, vårt familjeliv, livet vi valt och som vi innerst inne gillar, det är Hela tiden kantat med måsten...
Men när ska man belöna sig för allt man gjort för att man måste??? Ett biobesök, en middag ute, en resa, SEMESTER, ja, jag kan tänka mig MASSA belöningar, synd bara jag är så jäkla dålig på att unna mig något...

Imorgon måste jag vakna, ta upp sonen, klä på honom o mig, väcka styvsonen, lämna på dagis, jobba, handla och laga mat och plocka undan, dessutom hinna med långpromenad med vovven.... blir en helt vanlig dag med andra ord

Ha de gott alla, och tänk inte på allt ni måste göra imorgon...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja du, alla MÅSTEN...

I morgon måste jag vakna i det nyrenoverade hotellrummet, stiga upp ur hotellsängen (som jag inte behöver bädda själv),kliva in i det nyrenovevrade badrummet, ställa mig i den härliga duschen som har en hel massagevägg, för att sedan ta hissen som ligger brecis bredvid mitt rum ner till frukosten som står framdukad och dricka kaffet ur muggen som jag sen inte behöver diska och efter det ta en härlig morgonpromernad till en annan fabrik än den vanliga... fram till ungefär hit är det inga speciellt jobbiga måsten... men när promenaden är slut börjar allvaret och det blir till att plocka fram den ödmjuka sidan och bita ihop och ha full förståelse för andras situation och måsten som inte är lika roliga... SUCK... life is a bitch sometimes...

2009-05-05 @ 22:50:40
URL: http://pillaj.blogg.se/
Postat av: Helén



Vi får gäster till helgen och jag MÅSTE väl städa... passar på att åka till en kompis i stället. :)

Det gäller att ta chansen när man har möjlighet! Dammet går nog ingenstans ;)



Ha de´

2009-05-06 @ 11:01:51
URL: http://decosmatte.bloggagratis.se/
Postat av: Syster yster

Kan inte annat än hålla med, men vad man skulle sakna vissa måsten om man inte längre hade dem... Tänk när du inte längre har någon att tvinga upp på morgonen för han har blivit vuxen o flyttat hemifrån;) eller om ett litet tag inte behöver gå på långpromenad med vovven...Då saknar man det nog:) Men när man är i det så känns mycket jobbigt.

Kram

2009-05-06 @ 23:10:14
Postat av: Tesstamente

Tyvärr finns det många måsten, men sålänge man försöker göra dem med lätta steg och fantasi så ska det nog gå bra. Plus att det är viktigt att belöna sig själv emellanåt.. lite egentid varje dag är ett MÅSTE:-)

2009-05-09 @ 11:59:20
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0