En riktig liten kontorsråtta :-)

2 hela dagar denna veckan har Ninja fått tillbringa med matte på jobbet :-). Min tanke är att om allt fungerar ska hon få vara med mig 1-2 dagar i veckan.

Hon är superduktig!!! Ligger snällt under skrivbordet när jag jobbar och hälsar glatt, men inte överdrivet på de som kommer in på rummet :-) Däremot tycker hon att det är liiiite trist, så har hon en chans så försöker hon rymma till den mycket roligare övervåningen...  Ja, det är där köket finns ;-) om någon undrar. Tanken är att hon ska spendera dagarna på mitt rum, och när jag lämnar rummet en stund så är det liiite jobbigt så då gnälls det, och skälls litegrann, men förhoppningsvis blir det bättre med lite övning.

Ett par olyckor har förståss hänt inne, men hon har varit mycket duktigare än jag trodde. Äntligen börjar vi faktiskt se tecken på när hon behöver gå ut, så nu blir det kanske liiiite lättare att hinna ut i gräsmattan innan olyckor av alla de 2 sorter händer inne ;-) men det är ju sånt som hör till när man skaffar valpisar ju...

I övrigt:
Koppeltränning gick oss helt förbi, och med det menar jag inte att hon ej går i koppel, nej nej. Hon går jättefint i koppel, helt utan att ha behövt träna innan :-). Jag läste i en tidning innan vi fick hem vår prinsessa att man skulle ha valpen lös mycket i början för att lära dem att följa en innan man la till kopplet, och tro det eller ej, det fungerade ju UTMÄRKT ju :-)

Dock är det en hel del som fungerar mindre utmärkt... Hon kommer inte alls alltid på inkallning, nej då, det betyder ju inte alltid godis och kel utan även slut på lek osv så istället för att galoppera till matte kan hon lika gärna springa lika fort åt andra hållet... Här kommer krävas mycket positiv inlärning av matte för att få tillbax den där glädjen i inkallningen som behövs... Men det kommer förhoppningsvis det med.

Sist av allt för denna gång, Ninja har fått en ny kompis, och djurhemmet i Lenhovda en ny innvånare ;-) (3 djur... men en; den stora katten, spenderar 90% av sin tid utomhus så inne har vi bara 2...)

Kissekatten Leo (eller Leo Lejontass som jag tycker ska vara hans rätta namn)

Kommentarer
Postat av: Helén D & B

Nu funkade det :)

Hoppas det går bra med lilla godingen och att vi ses snart!

2009-08-20 @ 14:17:04
URL: http://decosmatte.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0